田中れいながうまれた

yomayoma2004-11-11

Tangeline

Measuring a summer's day,
I only finds it slips away to grey,
The hours, they bring me pain.

Tangerine, Tangerine,
Living reflection from a dream;
I was her love, she was my queen,
And now a thousand years between.

Thinking how it used to be,
Does she still remember times like these
To think of us again?
And I do.

夏の一日を数えあげたら
翳り往くのがわかるだけ
時が私を苛める

タンジェリン、タンジェリン
夢のまにまに生きながら
私は愛で彼女はクイーン
今や幾千年を経て

どんなだったかな 彼女
まだあの時覚えてて もう一度
あの時の二人思ったり?

私はそうしているけれど

                                                • -

心はあらゆる意味で時間だ
ロバート・プラントが30年前に唄ったことを
15年前にうまれた田中れいなで確認する